Yunanistan hükümeti, maaş ve emekli aylıklarında artış, ailelere yönelik yardımlar ile çiftçilere, serbest meslek erbaplarına ve şirketlere vergi kolaylıkları sağlayan 2,2 milyar euroluk ekonomik paketi kamuoyuna duyurdu. Kasım 2026'dan 2029 yılına kadar kademeli olarak yürürlüğe girecek önlemlerin bir kısmı henüz meclisten onay bekliyor.
Asagari ücretin Nisan 2027'de brüt 950 euroyu aşması, Ocak 2028'de ise 1000 euroya ulaşması hedefleniyor. Kabul edilmiş çalışma süreleri olan çalışanların brüt ücreti ise 1300 euroya kadar çıkabilecek. Nisan 2027'den itibaren özel sektörde çalışanların sosyal güvenlik primleri 0,5 puan düşürülecek ve bu sayede ele geçen net gelirler artacak.
Kamu sektöründeki memurların maaşlarına da aylık brüt 80 euroya kadar zam yapılacak. Aralık 2027'den itibaren yaklaşık 720 bin kamu çalışanı, brüt 500 euroluk kalıcı bir yılbaşı ikramiyesi almaya hak kazanacak.
Emeklilere verilen yıllık yardım 300 eurodan 400 euroya çıkarılacak ve 30 Kasım 2026'da ödenecek. Bu haktan, gelir ve mal varlığına bakılmaksızın 65 yaş üstü tüm emekliler, engellilik aylığı alanlar ve sigortasız yaşlılar yararlanacak. 65 yaş altındaki emekliler bu kapsama dahil edilmedi.
2026 vergi yılından itibaren profesyonel çiftçiler 20 bin euroya kadar olan gelirlerinden vergi ödemeyecek. Üç çocuklu aileler için aynı vergi muafiyeti 2027 vergi yılında başlayacak. Serbest meslek erbapları için asgari varsayılan matrah düşürülürken, peşin vergi oranı yüzde 55'ten yüzde 50'ye indirilecek.
İşletmelerden alınan faaliyet ruhsatı harcı, 2027'de Attika bölgesi dışındaki, yani Selanik dahil tüm şehirlerdeki şirketler için tamamen kaldırılacak. Attika bölgesinde bu harç 2028'de yarı yarıya düşürülecek, 2029'da ise tamamen son bulacak. Küçük ve orta ölçekli işletmeler için Yunan Kalkınma Bankası aracılığıyla 1,5 milyar euroluk bir finansman paketi de sunulacak.
Ocak 2027'de başlaması planlanan yeni konut programı 'Evim 3' ile ilk evini almak isteyenlere 300 bin euroya kadar olan konutlar için 230 bin euroya varan krediler verilecek. Başvuru sahipleri için maksimum yaş sınırı 55'e yükseltilirken, kredi konut bedelinin yüzde 90'ına kadarını karşılayabilecek.
Attika bölgesi dışında görev yapan doktorlar, hemşireler ve öğretmenler iki aylık kira bedelini geri alabilecek. Yeni doğan çocuklar için özel yatırım hesapları açılacak ve bu hesaplara ailelerin yatırdığı her 1 euro için devlet de yıllık en fazla 1200 euroya kadar eşleşme katkısı sağlayacak.
Çok çocuklu ailelere verilen doğum yardımları, kreş çeklerinin değeri ve öğrenci yemek fonları artırılacak. 2027 başından itibaren engelli bireylere yapılan yardımlar enflasyona göre endekslenecek.
Ocak 2027'den itibaren hane halkı elektrik faturalarındaki kalemlerden birinin bedeli yarı yarıya düşürülecek. Hükümet, toptan elektrik fiyatlarının 2029'a kadar yüzde 30 düşmesini hedefliyor ancak bu durumun hane halkı faturalarına otomatik olarak aynı oranda yansımayacağı belirtiliyor.
2027 yılından itibaren nüfusu 2000'e kadar olan yerleşim yerlerinde, Batı Makedonya bölgesinde ise nüfusu 2200'e kadar olan yerlerde konut emlak vergisi tamamen kaldırılacak.
Tüm bu yeni düzenlemeler, Yunanistan'da çalışan, emekli maaşı alan, kendi işini yapan veya şirket sahibi olan binlerce Bulgaristan vatandaşını da doğrudan etkileyecek. Düzenlemelerin kesin şartları, ilgili yasa tasarılarının meclisten geçmesinin ardından netleşecek.