Ulusal Meclis, İş Kanunu'nda asgari ücretin belirlenmesine ilişkin yeni mekanizmayı ikinci okumada kabul etti. Metinlere destek veren 123 milletvekili oldu, 48'i karşı çıktı, 12'si çekimser kaldı. Değişiklikler, Bakanlar Kurulu'nun teklif ettiği haliyle "Progresivna Bulgaria" çoğunluğunun oylarıyla onaylandı.
Yasa tasarısı, ülke genelindeki asgari ücretin dört kritere göre belirlenmesini öngörüyor. Bunlar; yaşam maliyetini dikkate alan asgari ücretin satın alma gücü, ücretlerin genel düzeyi ve dağılımı, ücretlerin büyüme temposu ile ülkedeki emeğin uzun vadeli verimlilik düzeyleri.
Buna göre gelecek yılın asgari ücreti için belirleme her yıl 15 Ağustos'a kadar yapılacak. Hesaplama formülü ve somut göstergeler Bakanlar Kurulu'nun bir yönetmeliğinde düzenlenecek. Asgari ücretin yeterliliği üç yılda bir değerlendirilecek. Ulusal İstatistik Enstitüsü başkanı da değişikliklerin yürürlüğe girmesinden itibaren dokuz ay içinde yaşam maliyeti verilerinin belirlenme ve yayımlanma usul ve yöntemini onaylayacak.