20 yıldan uzun süredir asgari ücret için pazarlık yapılıyor. Sosyal İşler Bakanı Natalia Efremova BNT’ye verdiği demeçte, ağustos ayındaki üç haftalık sürede asgari ücretin belirleneceği yeni kriterlerin kararlaştırıldığını söyledi.
Hükümet 620,20 ile 672,80 euro arasında bir rakam seçmek zorunda. Bu çarşamba hükümet değiştirilen metinleri kabul etti ve metinler parlamentoya sevk edilecek. Sayı ancak parlamentodan sonra netleşecek.
Gelecek yıl "Aile Paketi +" uygulanacak. Pakette doğum yardımlarının artırılması için 20-26 milyon euro ayrılacak. Daha erken işe dönen annelere verilen teşvikler yükseltilecek. Çocuk yardımları da artacak. Doğum desteği yüzde 50’nin üzerinde olacak. Şu anda ilk çocuk için 191,73 euro ödeniyor. İkinci çocuk için 460,16 euro, üçüncü çocuk için 230,08 euro, dördüncü ve her bir sonraki çocuk için ise 153,39 euro veriliyor.
Çocuğun spor veya sanatla uğraşması halinde vergi matrahı düşürülecek. Bakan Efremova, amacın insanların gelirlerini kayıt altına almak ve sağlanan faydaları görmelerini sağlamak olduğunu belirtti.